2023 – iųjų logistikos butelio kakliukas – sandėliavimas
2023 kovo, 10
Mūsų įmonės vadovas Tomas Stasytis sako, kad šie metai logistikos versle neliks nepastebėti. Jau dabar matomas iššūkis, kurį nebus lengva suvaldyti, t.y. krovinių sandėliavimo vietų trūkumas.
Kai pasaulį ištiko Covid – 19 stebėjome rinkoje vykstančius intensyvius pokyčius dėl staigaus prekių saugojimo sandėliuose poreikio. Praėjusiais metais dėl įvestų sankcijų Rusijai ir Baltarusijai sandėlių poreikis išaugo kartais. Šiais metais jau stebime tendenciją, jog trūkumas sandėliavimo patalpų yra nuo metų pradžios. Ir tai logistikos verslui tampa galvos skausmu, nes siekiant patenkinti visų klientų poreikius, nebegalime užtikrinti sandėliavimo plotų ir tokios prabangos siūlant pilną paslaugų paketą, nebeturime. Susiduriame su iššūkiu, kur sandėliuoti prekes ar krovinius, gabenamus per Klaipėdos uostą. Taigi, laisvų sandėliavimo plotų trūkumas tampa butelio kakliuku tiek importuotojams, tiek eksportuotojams.
Kalbant apie didžiuosius Lietuvos miestus, t.y. Vilnių ir Kauną. Sandėliavimo plotai juose sudaro virš 1 mln. kv.m, kai didžiausia jų statybų ekspansija buvo 2020 – aisiais. Sandėliavimo ploto skaičius atrodo įspūdingai, tačiau naujai pastatytas plotas buvo skirtas įmonių vidiniams poreikiams arba jau išnuomotas dar prieš pradedant konkretaus projekto statybas. Faktas tas, kad sandėliavimo plotai nors ir augo, bet viso rinkos poreikio neatliepė.
Klaipėdoje situacija ne mažiau dramatiška ir ypatingai pastaruoju metu jaučiamas sandėliavimo plotų stygius. Apytikslis sandėliavimo plotas šiame regione sudaro apie 250 tūkst. kv.m. Uostamiestyje veikia ne vienas krovos terminalas, kuris yra tapęs pagrindine arterija prekių importui ir eksportui, tačiau daugelio jų valdomi sandėliavimo plotai užimti bent iki metų vidurio. Laisvo sandėliavimo ploto tenka laukti, logistikos grandinė trūkinėja, susidaro butelio kakliukas.
Krovinių importo ir eksporto srautams per Klaipėdos uostą – papildomas iššūkis, o logistikos paslaugų įmonėms dar vienas galvosūkis, kaip klientams pasiūlyti sprendimus, kurie būtų įperkami ir racionalūs.
Todėl vakarų Lietuvoje sudėtinga įgyvendinti naujus didesnius projektus, kuriems reikalingas didesnis sandėliavimo plotas. Sandėliavimo ploto trūkumą spręstų nauji infrastruktūros plotai, tačiau kaip ir visur nežinia, kiek toks poreikis išliks aktyvus.
Taigi butelio kakliukas kažkam gali tapti ypatingai gera verslo galimybe, o kažkam kliūtimi. Dalinasi mintimis Tomas Stasytis.
„TLC” yra viena iš „Klaipėdos terminalo grupė“ valdomų įmonių.