Ar dabar yra laikas rinktis krovinių gabenimą konteineriais?

2023 kovo, 30

Mūsų įmonės pardavimo vadovas Andrius Valentinas sako, rinkoje vykstantis ryškus frachtų kainų žemėjimas yra nauda verslams, kuriems jų gaminių gabenimas jūriniais konteineriais iki šiol buvo neracionalus sprendimas dėl žemos pačio krovinio vertės.

 

Pasak mūsų pardavimo vadovo Andriaus Valentino, jau pusmetį rinkoje stebime krovinių gabenimo jūriniais konteineriais kainų pokyčius. „Galime konstatuoti, jog grįžome į prieš pandeminį 2019 – ųjų metų lygį, kuomet kainos svyravo tarp 1800 – 1500 dolerių už 40 pėdų konteinerio pervežimą iš Kinijos į Lietuvą arba atvirkščiai. Tuo tarpu pandeminiu laikotarpiu tokio konteinerio pervežimas siekė rekordines aukštumas iki 8 000 – 10 000 dolerių”, – teigia Andrius.

 

Kaip sako pardavimo vadovas, analizuojant statistinius rodiklius, 2019 – aisiais ir ankstesniais metais kainos buvo panašios ir laikė stabilų lygį apie 2 000 dolerių už konteinerį ir štai, panašus kainų lygis yra jau ir šį 2023 metų pirmąjį ketvirtį. Tačiau manoma, kad tai ne pabaiga, nes dėl ištuštėjusios krovinių rinkos kainos dar kris. Tikėtina, jog kritimas nebebus drastiškas, tačiau kainų dugnas dar tikrai nėra pasiektas.

 

Mažėjanti paklausa lemia žemas krovinių vežimo kainas

 

2021 m. buvo įspūdingo augimo metai konteinerius gabenančioms bendrovėms. Pandemijos metu konteinerių gabenimo kaina rekordiškai išaugo pasaulio uostuose susikaupus itin daug krovinių, pritrūkus konteinerių ir galinčių juos gabenti laivų. 2022 metais prasidėjusio karo Ukrainoje nulemti iššūkiai logistikos grandinėse vis dar turi išliekamųjų reiškinių.  Tad, panašu, kad ir  2023 – ieji  bus ne mažiau sudėtingi.

 

Andrius išskiria pagrindinius tris faktorius, kurie lėmė mažėjančią konteinerių frachtų kainą:

  • Dėl nuolat augančio neapibrėžtumo, kurį sukėlė įtampa tarp Rusijos ir Ukrainos bei Kinijos ir JAV;
  • Dėl energetinių išteklių kainų pokyčių, infliacijos, kuri paveikė įmonių gamybos pajėgumus ir namų ūkių pirkimus;
  • Krovinių sandėliavimo plotai, sandėliai yra pilni, o tai skatina įmones laukti ir vengti naujų užsakymų. Taip pat laivybos linijos pandeminiu laikotarpiu pasididino savo pajėgumus, o šiuo metu sumažėjus paklausai nėra išnaudojami visi nauji pajėgumai. Tarpusavio konkurencija  taip pat turi įtakos mažėjančioms kainoms.

„Apibendrinant, blogėjanti pasaulinė makroekonominė aplinka, pramonės lėtėjimas, mažėjantis vartojimas, nebūtinų krovinių transportavimo stabdymas iššaukia konteinerinių frachtų kainų sugrįžimą į iki pandeminį lygį, o galbūt tikėtina ir žemesnes”, – sako A.Valentinas.

 

Kam dabar tinkamas metas?

 

„Suklusti turi tie verslai, kuriems jų gaminių gabenimas jūriniais konteineriais iki šiol buvo neracionalus sprendimas dėl žemos pačio krovinio vertės. Šiuo metu jau apsimoka tokių krovinių kaip: durpės, medienos granulės, antrinės žaliavos perdirbimui, metalo laužas, plastikas ir gumos atliekos, druska pristatymas  jūriniais konteineriais. Rinkoje vykstantis ryškus  frachtų kainų žemėjimas yra nauda šių verslų atstovams ir puiki galimybė taupyti logistikos kaštus bei pasiūlyti savo prekes nutolusioms rinkoms”, – mintimis dalinasi Andrius Valentinas.

 

„TLC” yra viena iš „Klaipėdos terminalo grupė“ valdomų įmonių.