Birių krovinių ir žaliavų gabenimas: kintantiems srautams bei kaštų optimizavimui esame pasirengę

2021 sausio 28

Bulk cargo handling

Mažos vertės krovinių transportavimo srautai – galvosūkis krovinių savininkams ir nemenkas iššūkis logistikos paslaugas teikiančioms kompanijoms. Krovinio pervežimas maksimaliai greitai, saugiai ir kokybiškai bei nedideli transportavimo kaštai – tokio sprendimo ieško mūsų kompanijos UAB „Tarptautinės logistikos centras“ (TLC) klientai. Esame pasirengę lanksčiai reaguoti į poreikius ir pasiūlyti optimalią krovinio transportavimo schemą bei konkurencingą kainą.

 

Klaipėdos jūrų uosto duomenimis, 2020 metais uosto krovos apyvarta ūgtelėjo 3,2 proc., iš viso per šį laikotarpį krauta apie 47,74 mln. tonų įvairių krovinių. Tai sėkmingiausi metai Klaipėdos jūrų uosto istorijoje.  Ženklus – 16,5  proc. augimas stebimas birių krovinių segmente.

2020 m.  Lietuvos agrarinės ekonomikos institutas fiksavo rekordinį – 6,38 mln. t siekiantį grūdinių kultūrų derlių šalyje, tai beveik 16 proc. daugiau nei pernai.

 

Pilnas paslaugų paketas – vienose rankose

 

Trąšos bei grūdinės kultūros sudaro didžiąją dalį, beveik 70 proc., TLC gabenamų krovinių. Transportuojame ir kitus birius krovinius: įvairių rūšių granules, technologines ir kuro skiedras, durpes, briketus.

Be to, esame sukaupę nemažą žaliavų, tokių kaip apvali mediena, pjautinė mediena, metalo laužas, transportavimo patirtį. Per mėnesį pervežame apie 250 konteinerių tokių krovinių. Todėl mūsų klientas „po vienu stogu“ ras visas reikiamas paslaugas, savo srities ekspertus bei našią specializuotą įrangą biriems kroviniams bei žaliavoms krauti.

Tenkindami klientų poreikius, siūlome birių krovinių fasavimo paslaugą: fasuojame krovinį į norimo dydžio pakavimo maišelius ir sukrauname į didmaišius. Pageidaujantiems sutaupyti ir krovinį gabenti palaidą siūlome konteinerius su integruotu apsauginiu užtvaru. Tokiu būdu galime užpildyti beveik visą konteinerio tūrį. Biriems nefasuotiems kroviniams, kurių sąlytis su konteinerio paviršiumi nėra pageidautinas, pavyzdžiui, grūdinėms bei ankštinėms kultūroms, taikome kitą būdą – konteinerius su instaliuotu įdėklu.

Medienos bei grūdinių kultūrų krovinių savininkai neretai susiduria su kenkėjų daromos žalos grėsme. Taupydami klientų laiką, teikiame specializuotą fumigacijos paslaugą konteineriuose, sandėliuose bei laivuose. Ši paslauga ypač aktuali kroviniams, gabenamiems į šalis, kuriose fumigacijos procedūra yra privaloma, pavyzdžiui, į Kiniją.

Klientų, gabenančių birius krovinius bei žaliavas, patogumui disponuojame visa reikiama specializuota technika, kuria pasigirti gali ne visos logistikos kompanijos. Medienai bei kitiems sunkiems kroviniams naudojame didelės keliamosios galios krautuvus, biriems kroviniams sukrauti į konteinerius – specializuotą birių produktų techniką.

Kompanijos adresas yra „šalia krovinio“, – juokauja kompanijos vadovas Justas Kairys. Esame įsikūrę uosto teritorijoje, todėl visi transportavimo procesai yra matomi bei kontroliuojami gyvai. Dėl patogios lokacijos esame greitesni, operatyvesni priimdami krovinius, atvykstančius geležinkelio linijomis ar vilkikais.

 

Aukštų kaštų problema – valdoma

 

Birių krovinių bei žaliavų transportavimą vienija bendra problema: žema paties krovinio rinkos vertė, todėl – neproporcingai didelės transportavimo išlaidos.„Pavyzdžiui, už nedidelės vertės krovinio pervežimą į Europos Sąjungos (ES) šalis transportavimo išlaidoms gali tekti atseikėti apie 50 proc. nuo krovinio vertės sumą. Kitaip tariant, tokio krovinio transportavimas kainuoja lygiai tiek, kiek bet kurio kito, tačiau dėl žemos paties krovinio vertės mažėja kliento uždarbis“, – aiškina TLC vadovas.

Todėl klientų pageidavimas optimizuoti bei ženkliai sumažinti galimas transportavimo išlaidas ir tokiu būdu padidinti žemos vertės krovinių maržą mūsų kompanijos komandai yra suprantamas.

 

„Rasti geriausią sprendimą klientui, t.y. pasiūlyti pigesnių transportavimo būdų, ieškoti taupių sandėliavimo galimybių, frachtavimo – pagrindinė mūsų komandos užduotis. Rinkdami optimalų transportavimo variantą, galime tarpininkauti derybose su vežėjais, laivų savininkais, krovos kompanijomis. Mūsų įmonės „vieno langelio“ principu teikiamos paslaugos taip pat padeda taupyti“, – vardina J. Kairys.

Vis dėlto realiausias būdas suvaldyti neproporcingai aukštus krovinio vertei transportavimo kaštus yra didinti krovinių srautą. J. Kairio teigimu, sudėtinga pasiūlyti kliento lūkesčius tenkinantį logistikos sprendimą, jei kalbame apie 2-3 tūkstančių tonų krovinį. Tokiu atveju vienintelis būdas yra didinti gabenamo krovinio kiekį. Klientai, gabenantys srautinius krovinius ir sudarę ilgalaikes sutartis visada laimės. Jiems galime pasiūlyti pigesnę sandėlio nuomą metams ar dviems, turime didesnį laiko rezervą rasti pigesnį sprendimą kroviniui gabenti jūra, sausumos keliu ar geležinkeliu.

 

Žaliavų bei birių krovinių transportavimas – viena iš pagrindinių mūsų kompanijos specializacijų daugiau nei penkiolika metų. Per metus vidutiniškai pervežame apie 800 000 tonų krovinių, kurių didžiąją dalį, apie 70 proc., sudaro minėti kroviniai. Disponuojame beveik 80 tūkst. kvadratinių metrų krovinių sandėliavimo teritorija, todėl srautinių krovinių savininkams galime pasiūlyti ilgalaikę nuomą ir palankesnes sąlygas.