Dalinamės konteinerių frachtų kainų aktualijomis

2024 birželio, 27

Vieno standartinio 40 pėdų konteinerio transportavimo kaina iš Kinijos į Lietuvą šiuo metu kainuoja apie 9 000 JAV dolerių, kai prieš pusę metų kaina sudarė 1 800 dolerių.
Pagrindiniai faktoriai, kurie augina didesnes konteinerių gabenimo laivais kainas:
  • Panamos kanalo pralaidumo nuolatinis mažėjimas. Šis kanalas – vienas svarbiausių vandens kelių Vakarų pusrutulyje, tačiau jame nuo praėjusių metų lapkričio mėnesio vandens lygis yra žemesnis nei įprastai, todėl valdžios institucijos per dieną leidžia perplaukti 33 laivams, t. y. 29 laivams mažiau nei tradiciškai. Tai reiškia daugiau vėlavimų ir didesnes laivybos išlaidas;

 

  • Didelis konteinerinių laivų poreikis, kuris dėl Panamos kanalo trukdžių nėra laiku užtikrinamas;

 

  • Gerokai prailgėjęs tranzito laikas skatina verslą, tiek gamybininkus perkančius žaliavas ir komponentus, tiek prekybininkus, perkančius jau galutinius produktus, didinti užsakymų kiekius, siekiant užsitikrinti didesnius likučius sandėliuose;

 

  • Kaip pažymi ekspertai, pandemijos metu konteinerių gabenimo kaina rekordiškai buvo išaugusi pasaulio uostuose, kai buvo susikaupę itin daug krovinių, rinka pritrūko konteinerių ir galinčių juos gabenti laivų. Šiuo metu galima įžvelgti panašią situaciją į 2021 metų laikotarpį, nes dėl didėjančios prekių transportavimo paklausos ir laivų stokos, kainos auga;

 

  • Manoma, kad konteinerių transportavimo kainų „lubos” dar nėra pasiektos ir sudėtinga prognozuoti, kada jos normalizuosis. Todėl apibendrinant, verslui, kuris šiuo metu atidėlioja vykdyti krovinių gabenimą konteineriais, tikintis, kad kainos mažės ar stabilizuosis, gali būti, jog teks nusivilti.