Tiekimo grandinės susiduria su naujais iššūkiais

2024 sausio, 16

Štai keletas svarbių TLC Pardavimų vadovo Andriaus Valentino įžvalgų:

 

  • Ilgesnis kelionės laikas aplink Afriką reiškia maždaug 7-10 dienų vėlavimą, o tai daro įtaką ne tik prekių pristatymui, bet ir jų gabenimui iš Azijos. Europos uostai ruošiasi vėlavimams, koreguoja tvarkaraščius, kad optimizuotų išteklius.
  • Stebime konteinerių krovinių gabenimo tarifų didėjimą, nors praėjusį gruodį sakėme, kad 2024 m. jie greičiausiai išliks tame pačiame lygyje, tačiau dėl įvykusių neprognozuojamų dramatiškų įvykių pokyčiai yra akivaizdūs.
  • Dėl Sueco kanalo precedento klientai dar gruodžio mėn. iš laivybos linijų sulaukė netikėtų antkainių. Pavyzdžiui: klientas už vieno standartinio konteinerio gabenimą sumokėjo ~2 000/4 500 JAV dolerių, o laivybos linija prie šios kainos pridėjo papildomą 200-450 JAV dolerių konteinerio mokestį. Tačiau esmė ta, kad nuo šiol laivybos linijos nebetaikys jokių papildomų mokesčių, nes tai jau įtraukta į naujus krovinių transportavimo mokesčius.
  • Svarbu tai, kad artėja Naujieji metai Kinijoje nuo 2024-02-09 iki 2024-02-19, o tai reiškia, kad prekių gamintojai ar pardavėjai sieks, jog tiekimo grandinė tuo laikotarpiu išliktų nepakitusi, todėl prieš šį terminą pirks daugiau prekių, o tai yra papildoma galimybė laivybos linijoms padidinti jūrų krovinių kainas.
  • Sutrikimo sukeltas poveikis galiausiai pasireiškia galutinių produktų kainų padidėjimu, išryškinant pasaulinių tiekimo ir transportavimo grandinių tarpusavio ryšį.

 

Apibendrinant galima teigti, kad situacija dėl krovinių gabenimo konteineriais kainų išlieka neaiški, o klientams patariama pasiruošti didesniam, nei planuota, 2023 m. biudžetui ir turėti kantrybės jo laukiant.