Drauge su tarptautiniais partneriais galime pasirūpinti laivu ir jo įgulos poreikiais daugelyje pasaulio uostų

2023 spalio, 18

Vienas iš naujų komandos narių – Stanislovas Juškėnas, kuris nesenai papildė UAB Tarptautinės logistikos centras (toliau – TLC) gretas. Nusprendėme jį pakalbinti apie laivo agento profesiją, kasdienybę ir atsakomybes.

 

Paaiškinkite vienu sakiniu, kas yra laivo agentas?

Yra nerašytas posakis, kad laivo agentai vadinami geriausiais laivo kapitono ir įgulos draugais, nes prisiima pagrindinę komunikacijos ir bendradarbiavimo rolę tarp atplaukiančio laivo ir uosto tarnybų, terminalų, krovinio gavėjo ir siuntėjo.

 

– Koks pagrindinis laivo kapitono draugo darbas?

Pagrindinė laivo agento darbas ir pareiga yra užtikrinti, kad laivo aptarnavimas uoste būtų kuo sklandesnis, ir kad laivo savininkai, valdytojai ir frachtuotojai gautų maksimalų pelną iš laivo vizito uoste. Būtent mūsų atsakomybė suderinti visų jų poreikius ir galimybes efektyviausiai aptarnauti atvykusį laivą. Organizuojame visas reikalingas laivo patikras uoste, koordinuojame uosto paslaugas ir kitas susijusias procedūras.

 

– Krovininiai laivai plaukioja po visą pasaulį, ar tai reiškia, jog TLC laivų agentai gali jais pasirūpinti bet kuriame pasaulio uoste?

Mūsų išskirtinumas yra tas, jog įmonė priklauso tarptautiniam logistikos ir transporto tinklui „PANCO group“, todėl turime daugelyje pasaulio šalių patikimų partnerių su kurių pagalba galime atstovauti laivo savininko interesus įvairiose pasaulio uostuose ir vykdyti visus pavedimus, kurių pageidauja laivo įgula.

 

– Kaip manote, ar kiekvienas gali dirbti laivo agento darbą?

Šį darbą gali dirbti žmogus mėgstantis nuolatinę dinamiką ir kuris turi asmenines savybes, kaip organizuotumas, greita reakcija į įvykius ar susidariusias problemas bei komunikabilumas. Taip pat ypatingai svarbus laivybos taisyklių bei uosto įstatymų išmanymas, kalbų mokėjimas, nes tenka bendrauti su įvairių tautybių laivų įgulomis, gebėjimas spręsti sudėtingus techninius klausimus.

 

– Ko Jūsų darbe daugiau: popierizmo ar patikrinamųjų / koordinuojamųjų darbų laivuose?

Kiekvieno laivo įgulos poreikiai ir maršruto tikslai – skirtingi, kaip ir laivų tipai, todėl nėra skaitinės proporcijos, kuri leistų nusakyti, kiek skiriame laiko dokumentų pildymams ar vizitams į laivus. Pateiksiu pavyzdį, agentuoju konteinerinius laivus, tai laikas skiriamas dokumentų pildymams, jų siuntimui ir aktyviai komunikacijai su susijusiomis šalimis sudaro didesnę laiko dalį nei fizinė laive patikra.

 

– Uoste veikla vyksta 24/7 , čia laivai atplaukia ir išplaukia nuolat. Ar laivų agentas irgi dirba nenutrūkstamu grafiku?

Laivų agentas yra atsakingas už tinkamą ir profesionalų laivų priėmimą ir aptarnavimą, todėl prisitaikome prie laivų atplaukimo ir išplaukimo grafiko. Prisipažinsiu, mano mobilus telefonas yra įjungtas 24/7, o tai reiškia, jei reikia manęs laivo kapitonui ar įgulai, aš visuomet sureaguosiu.