Muitinės tarpininkas – neatsiejama sklandaus krovinių gabenimo grandies dalis

2023 liepos, 20

Mūsų komandą sudaro įvairių sričių specialistai, vienas iš jų – Arvydas Vaičius, kuris jau daugiau nei 7 metus užima muitinės tarpininko poziciją UAB Tarptautinės logistikos centras (toliau – TLC). Tad nusprendėme pakalbėti, kaip atrodo muitinės tarpininko kasdienybė, kokios jo yra atsakomybės ir kokių reikia asmeninių savybių reikia šiame atsakingame darbe.

 

  • Pasidalinkite, tai, koks yra Jūsų, kaip muitinės tarpininko darbas?

 

Dažnas įsivaizduoja, jog tai darbas, kuris susijęs tik su muitinės deklaracijos užpildymu, tačiau anaiptol taip nėra. Muitinės tarpininkas yra tas žmogus, kuris sudėtingas muitinės procedūras palengvina.

Rūpinuosi klientų krovinių dokumentacija, kad ji būtų tvarkinga ir tinkamai paruošta visoms procedūroms: eksporto, importo, tranzito, pildau CMR (Tarptautinis vežimo keliais dokumentas) ir TIR knygeles (Tranzito dokumentas), ruošiu TIR elektroninius duomenis, konsultuoju klientus visais muitinės formalumų klausimais. Taip pat nuolat ieškau ir siūlau geriausius sprendimus klientams, kurie padėtų taupyti laiką, biudžetą bei atitiktų visus būtinus reikalavimus. Klientų vardu vykstu į krovos terminalus vykdyti krovinių patikrinimus ir jų atitikimą dokumentuose. Kasdien bendrauju su klientais, muitine, vežėjais ir kitais logistikos grandinės dalyviais.

 

  • Kada Jūs, kaip muitinės tarpininkas įsijungiate į krovinių gabenimo procesą?

 

Mano paslauga klientams reikalinga tuomet kai vykdomas krovinių pervežimas į ES valstybes ir transportuojant prekes į trečiąsias šalis. Kiekvienoje valstybėje muitinės institucijos apibrėžia ir reglamentuoja skirtingai muitinės nuostatų vykdymą. Todėl šiame procese svarbus informacijos susijusios su muito mokesčiais, procedūromis ir reglamentais valdymas, o aš ir  esu tam, kad kaip savo srities profesionalas laiku išspręsčiau tokius klausimus. Klientai užsiimantys gamyba, prekyba ir pan. savo dėmesį turėtų fokusuoti į pagrindines proceso dalis, o  muitinės formalumus patikėti ekspertams, nes tai reikalauja daug specifinių žinių ir laiko.

 

  • Pagal savo profesinę patirtį, kaip manote, kokia asmenybė gali dirbti muitinės tarpininko darbą?

 

Esu tikras, jog ši profesija –  skirta tiems, kurie nemėgsta monotonijos. Šioje srityje būtinos savybės: atidumas, kruopštumas bei geri komunikacijos įgūdžiai.  Dažnas reiškinys mano kasdienybėje yra vėlyvi klientų ar institucijų atstovų skambučiai, todėl taip pat manau, jog labai svarbi savybė – tolerancija.

 

  • Paminėjote atidumą ir kruopštumą, kaip vienas iš svarbiausių savybių, kurių reikia šiame darbe, kodėl?

 

Šios savybės yra būtinos, nes kiekviena detalė yra svarbi, negaliu praleisti dokumentuose parašytų duomenų, negaliu į juos žiūrėti tik mechaniškai, turiu juos vertinti pagal esamus teisės aktus, o jei kažko nežinau, iškart domiuosi, skambinu į muitinę klausiu, analizuoju ir pastebiu pačias smulkiausias detales, kurios gali daryti įtaką (ne) tinkamam krovinio dokumentų parengimui.

 

  • Pasirūpinate teisingais kliento krovinio dokumentais, ar tai reiškia, jog darbas – baigtas?

 

Dokumentai dokumentais, privalau juos užpildyti teisingai ir laiku. Tačiau iš praktikos žinau, kad atliekamas darbas yra ne vien tik tai. Ypatingai svarbus yra dėmesys klientui bei jo savalaikis informavimas apie krovinių dokumentų pildymo procesą, apie pokyčius biurokratiniuose ir mokesčių labirintuose, apie nesklandumus, jei tokių pasitaiko ir pan. Tik aktyvios ir glaudžios partnerystės dėka, galiu būti tikras, jog klientas liks patenkintas dėl savalaikio informavimo bei žinojimo, kas vyksta su jo kroviniu.

 

  • Išduokite paslaptį, ar dažnai tenka skambinti į muitinę ir konsultuotis dėl teisės aktų išaiškinimo?

 

Krovinių transportavimas ir jo teisinis reguliavimas, procedūrų kaita – vieni iš labiausiai besikeičiančių reiškinių, todėl nuolat domiuosi ir seku dokumentų atnaujintas redakcijas. Ir tikrai taip, būna atvejų, kai tenka rašyti laiškus bei skambinti į institucijas, kad paaiškintų pakeistą teisės aktą. Kitaip tariant, aš surenku „žmogiškai“ suprantamą informaciją ir tik tuomet komunikuoju su klientu bei aiškiai žinau, kaip tinkamiausiai paruošti jo krovinio dokumentus ar atlikti reikiamas procedūras.