Nuolatinis ekspeditoriaus tobulėjimas – kokybiška paslauga klientams
2023 birželio, 1
Dažnam gali atrodyti, jog logistika – kažkas tolimo ir neapčiuopiamo, tačiau nesuklyskite, juk bet koks jus pasiekęs daiktas ar medžiaga kažkada turėjo būti pervežta, o tokį procesą organizuoja ekspeditoriaus. Nusprendėme pasikalbėti su UAB Tarptautinės logistikos centras, ekspeditoriumi Algirdu Pauliukevičiumi apie jo darbą bei kasdienybę.
Pradėkime nuo to, tai vis tik kas yra ekspeditorius?
Jei atsakyti vienu sakiniu, tai yra specialistas, kuris organizuoja klientų krovinių transportavimo darbus bei tvarko importo ir eksporto procesus. Jei plačiau pakomentuoti, tai ekspeditorius konsultuoja ir padeda klientams efektyviai gabenti krovinius iš vienos vietos į kitą, nes turi visas reikalingas ir specializuotas žinias apie reikalavimus dokumentacijai, reglamentus, transportavimo kaštus ir pan., o tai palengvina daugelio įmonių krovinių transportavimo procesus.
Kai išgirstame sakant „ekspedijavimas“, iš karto suklūstame. Kas dar per ekspedicijų organizavimas, į Šiaurės Ašigalį?
Prajuokinote, tačiau šiuo atveju kalbame ne apie turizmo agentūrų darbą, o apie logistikos bendrovių teikiamas paslaugas. Krovinių ekspedijavimas yra procesas, kurio esmę sudaro keli momentai:
- krovinio gabenimo maršruto sudarymas ir vežėjo paieška;
- dokumentų įforminimas – muitinės tarpininkavimas, draudimas, visi kiti reikalingi dokumentai;
- krovinio vietos stebėjimas realiu laiku;
- visos kitos reikiamos paslaugos, kad krovinys paimtas iš pardavėjo / kliento saugiai ir laiku būtų pristatytas pirkėjui / klientui „nuo durų iki durų“.
Paaiškinkite paprastai, jei klientas pasirenka krovinio ekspeditorių, jam nebereikia pvz. savarankiškai rūpintis dokumentų formalumais ir spręsti klausimų, kurie atima laiko bei energijos?
Tikrai taip. Krovinių ekspeditorius yra atsakingas už: geriausio ir ekonomiškai naudingiausio klientui krovinio vežimo maršruto parinkimą, tinkamiausios transporto priemonės parinkimą krovinio tipui, krovinio transportavimo, draudimo ir muitinės dokumentų rengimą, krovinių sandėliavimo užtikrinimą, nuolatinę krovinio judėjimo stebėseną ir komunikaciją su krovinio gavėju / siuntėju ir kt.
Visuomet vadovaujuosi principu, kad klientui reikia siūlyti ne tik krovinio gabenimą iš taško A į tašką B, bet individualų paslaugų portfelį, kuriame turi būti numatyti veiksmai apie kuriuos klientas gali net nepagalvoti.
Ekspeditoriumi dirbate nuo 2017 metų, ar galite įvardinti pagrindines savybes ko reikia šiai profesijai?
Dirbdamas ekspeditoriumi supratau, kad kompetencija, atsakingumas ir labai gera komunikacija yra svarbiausia. Dirbant su klientais, iššūkių pasitaiko beveik kasdien, kadangi esu atkaklus ir entuziastingas, todėl nenuleidžiu rankų tol, kol neįgyvendinu užsibrėžto tikslo. Todėl labai svarbu – nuolatinis domėjimasis naujienomis transporto ir logistikos srityje, kas padeda generuoti naujas idėjas ir greičiau pasiūlyti klientams išskirtinius sprendimus. Dirbdamas šiame sektoriuje, turi nuolat tobulėti ir mokėti prisitaikyti prie besikeičiančios aplinkos, nes tik taip sugebėsi užtikrinti kokybišką paslaugą klientui.
Taip pat svarbu pažymėti, jog drauge su TLC kolegomis sugebėjome užmegzti itin platų patikimų partnerių ratą daugelyje pasaulio šalių. Dėl to mūsų įmonės klientai drąsiai gali pasitikėti sklandžiu krovinio transportavimo procesu iš bet kurios ar į bet kurią pasaulio šalį, nes mūsų turimi ryšiai ir priklausymas tarptautiniam pasauliniam logistikos tinklui PANGEA tai užtikrina.
Trumpai pasidalinkite, kaip atrodo jūsų darbo diena?
Didžioji darbo dienos dalis prabėga biure prie pagrindinio darbo įrankio – kompiuterio. Nuolatinė komunikacija su klientais, krovinių gabenimo stebėsena, klausimų sprendimas – kasdienybė, tačiau joje didelę dalį sudaro ir dokumentacijos rengimas. Pastarasis procesas yra reikalaujantis itin didelio kruopštumo ir atidumo, nes jei veži didelį krovinį vienu transportu – tenka pildyti vienus dokumentus, tačiau kai transportuoji dalinius krovinius, kurie būna skirtingo dydžio, svorio ir pan. tenka pildyti begales dokumentų. Tačiau, jei gerai išmanai savo darbą, tai nėra jokia problema.
Su kokiu didžiausiu iššūkiu esate susidūręs dirbant ekspeditoriumi ir, ar pavyko jį įveikti?
Kaip jau minėjau, iššūkiai – ekspeditoriaus kasdienybė. Kalbant apie vieną ir išskirtinį, tai manau projektas, kurio krovinys buvo geografiškai išbarstytas keliuose žemynuose, o galutinis taškas – visa Lietuva. Ne vienas miestelis, bet net tolimiausi Lietuvos taškeliai. Tai reiškia, jog turėjau suvaldyti gigantišką krovinio logistikos procesą, nesibaigiantį detalių srautą, nuolatinę komunikaciją ir laiku užtikrinti, kad kliento krovinys visoje mūsų šalyje būtų transportuotas tuomet, kai to reikia. Manau, kad sugebėjau organizuoti procesą taip, kad krovinys pasiektų reikiamas duris, reikiamu laiku, ekonomiškiausiu būdu.
Apibendrinant galėčiau pasakyti, kad kiekviena sritis turi savo iššūkių ir specifiką, todėl būtina nuolat įdėti daug pastangų ir tobulėti, kad galėtum profesionaliai atlikti savo darbą.
„TLC” yra viena iš „Klaipėdos terminalo grupė“ valdomų įmonių.